zondag 31 januari 2016

pyjama's en nieuw machien

Ik hield vorige week eens grote kuis in mijn 100 verschillende bakken die ik hier heb staan en daar vond ik nog twee geknipte pyjamatruitjes voor de meisjes in. Totaal vergeten!
Toen het eerste in elkaar zat, kwam ik tot de ambetante conclusie dat mijn meiden een serieuze groeischeut hadden gehad en de truitjes dus veel te kort waren. Ik zocht bijpassende boordband en zette er een belachelijk brede tailleboord aan ;-)  Niet de mooiste en eleganste oplossing maar de pyjama's kunnen teminste nog dienen.
Dan nog op zoek naar een leuk patroontje voor een broekje. Ik vond op het net een gratis patroontje van een korte legging. Voor de ene pyjama is hij nog wat korter omdat ik niet voldoende stof had.
Het is heel bewust dat ik er kortere broekjes bij maak want mijn twee meiden zijn echte "stovekes" in bed. Elke ochtend liggen zij gewoon in ondergoed in bed, veel te warm 's nachts.
Nu met die kortere broek, hebben ze er ook lang geniet van. Zowel in de winter als in het voorjaar.

Noor is heel blij met haar eendjespyjama, het eendje lijkt namelijk heel hard op haar knuffel "kuikie"
Een groot dik hoofd en een klein smal lijfje :-)



De andere pyjama is uit een stofje van die Minions, ze zijn er hier alledrie gek van. Roos mocht hij al eerste aantrekken maar hij past ook voor Noor en Rik heeft al aangekondigd dat hij die ook gaat dragen. Dus 1 pyjama voor 3 kindjes... handig :-)




En dan het leuke super mega nieuws! Ik kocht voor mezelf een nieuw machien.
Na wat opzoekwerk en rondhoren in ons naaiclubje kwam ik uit bij een Bernette. Een tripje naar Kessel-lo, het naaidoosje en ik was een nieuw naaimachien rijker :-)
Een vroeg verjaardagskado zeg maar.
Ik ben er zooooooooooooooooooooo blij mee. Hij heeft zoveel opties, veel leuke siersteken, het alfabet, en nog veel meer!
Er staat ook een goede 'nep overlocksteek' op en ik kan mijn boordjes heel mooi afwerken. Een paar stoeffoto's kunnen niet ontbreken ;-)

















4 opmerkingen:

  1. Leuke pyjama's! En aan die naaimachine ga je zeker veel plezier beleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow echt toffe siersteken staan daar op! Laat maar komen die mooie maaksels!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow echt toffe siersteken staan daar op! Laat maar komen die mooie maaksels!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Creatief opgelost voor die pyjama's ;-) Wauw, wat een chic naaimachien, ga je veel plezier aan beleven!

    BeantwoordenVerwijderen