woensdag 27 januari 2016

monster en jeans

Enkele jaren geleden dacht ik dat al die jongensmama's overdreven. Overal hoorde ik: "hoooo, nog maar pas een nieuwe jeans en er is al een gat in" "Allez, ik kan weer een voorraad jeans gaan kopen want ze zijn weer allemaal kapot aan de knieën"
Echt, ik geloofde er niet altijd te veel van en nam het met een serieuze korrel zout. Ik had toen namelijk ook twee kleuters in huis, meisjes maar toch ook kleuters die af en toe eens wil deden en ook dikwijls op hun knieën buiten zaten om te stoepkrijten. Maar gaten, NOOIT  heb ik er in de meisjesjeans gehad.
Maar nu... drie ( bijna 4 ) jaar later moet ik die jongensmama's toch gaan geloven. Er wordt echt niet overdreven als ze zeggen dat er wel elke week een gat in de broek is. Mijne Rik kan er ook wat van en ik weet niet hoe hij het doet. Ofwel zijn meisjes jeansbroeken gewoon veel sterker ofwel zijn jongens toch veel wilder ;-)

Op Pinterest kwam ik al leuke ideetjes tegen om broeken te herstellen maar de monstertjes van By MiekK vond ik geweldig. En ik wist zeker dat mijn stoere monsterzoon die ook wel leuk ging vinden.

Twee broeken zijn ondertussen hersteld en in zijn kast hangt nog 1 jeansbroek die wat "dunnekes" wordt op de knieën dus die zal binnenkort ook veranderen naar Monsterbroek.
Meer jeansbroeken heeft hij trouwens niet want zoals hij het zegt: "ik hou niet van broeken met knopen"

Deze twee monsters werden dus geboren en goedgekeurd door mijn eigen monstertje ;-)


Dan nog eventjes over mijn job als onthaalmoeder. Ik probeer de laatste tijd samen met de kindjes zoveel mogelijk te experimenteren met "goedkoop speelgoed"
Zoals kartonnen dozen, bubbeltjesplastiek,... Hieronder een klein overzichtje wat we allemaal de voorbije week deden.



1 opmerking:

  1. Toffe monsters! Tot nu toe hier alleen maar gewone knielappen, dit is veel origineler!

    BeantwoordenVerwijderen