woensdag 20 januari 2016

kussens en truien

Zo opnieuw beginnen te bloggen heeft wel zijn voordelen hoor... ik heb terug meer moed om achter mijn machien te kruipen.

Een paar weken geleden begonnen we met de familie om het huis van mijn grootmoeder leeg te maken, ook haar kleerkast hoort daarbij. Ik had op pinterest al eens het ideetje zien voorbij komen om kledij van een dierbare te herbruiken in kussentjes.
Mijn tante, de twee meisjes en ik kozen ons favoriete kledingstuk en ik maakte de kussentjes.
Drie van die vier gingen heel vlot maar het stofje dat Noor koos ( het zwarte ) ppffieeu, daar heb ik op gevloekt hoor, vraag maar aan mijn mede-Stikfabriekster Joke. Dat schoof en trok scheef langs alle kanten. Gelukkig zie je er niets van als het kussen erin zit :-)

                                                  Deze handleiding gebruikte ik voor de kussens

Enkele weken geleden kreeg ik de kans om een gesigneerd boek te kopen van Eva Maria. 
Echt wat een leuk boek, zelfs voor volwassene :-) De Stockholm style was eentje dat ik direct wou maken. Ik nam een trui van mij, paste hem op het patroon en ik kwam uit tussen de maat S en M maar om zeker te spelen nam ik maat M.
Enja, volgende keer ga ik zeker voor een S want hij zit heel ruim... maar ideaal om dus thuis te dragen en dit weekend is hij al zeker goedgekeurd om een weekendje te zetelhangen (geveld door de buikgriep)  
De gele stof is dikke sweaterstof van bij De Stoffenstraat en van bij Huis van Katoen ( ik had te weinig stof bij eerst ;-) ) Het blauwe inzetstuk is een Soft Cactus stofje, ook gekocht bij De Stoffenstraat
 Als laaste maakte ik een legoblokkentrui voor Rik. Hij lag al heel lang geknipt klaar maar om de één of andere reden ben ik die totaal vergeten, tot ik hem gisteren tegenkwam en hem vlug in elkaar zette. 
Rik is er gek van! Ik denk dat het de eerste keer is dat hij zo enthousiast reageerde op een maaksel van mij *trotse mama*
Dus met veel enthousiasme ging hij op de foto
Het patroontje komt uit een Ottobre. De groene zeer dikke sweaterstof komt van bij StofContact en de legoblokkenstof komt van een Duitse webshop. TNOC maakte er ook al een trui mee voor haar zoontje en samen met haar kocht ik de stof, dus op haar blog ga je zeker de site tegenkomen :-)
 




 
 Het volgende project is het Lentefeest Kleedje voor Noor maar daar gaan jullie toch nog een tijdje op moeten wachten want die publiceer ik niet voor het feest voorbij is. 
Het was even zoeken naar het perfecte patroon want het feest gaat al door op 13 maart! En dan kan er hier in België nog sneeuw liggen ofwel 25gr zijn :-)

3 opmerkingen:

  1. Ik ben fan van alles, maar vooral van de zetelhangtrui :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk gedaan!! Seg maar, ik ontbreek nog een aan-foto van uw pronkstuk he ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zwarte kussen had inderdaad wat voeten in de aarde :-) maar het is mooi gelukt! De hangtrui ziet er prima uit, net als het lego shirt, dat is mijn favorietje!

    BeantwoordenVerwijderen