zaterdag 6 februari 2016

Janneke en kinderkeukentje

Een 8-tal weken geleden werd er in onze straat weer een prachtig klein ieniemienie meisje geboren. Haar grote zus heb ik bij mij in de opvang gehad en de grote broer komt hier ook nog ravotten en vanaf april zal dat ieniemienieke zich hier ook komen laten verwennen ;-)
Aan de trotse ouders vroeg ik wat ze graag hadden als kado, kraamkost of een handgemaakt kledingstuk. Ze hadden snel beslist en kozen voor de kledij. En stiekem was ik wel blij en trots.
Zij mochten kiezen welke maat en voor welk seizoen en ik ging aan de slag. Het mocht een zomer tenue worden in maatje 74.
Ik had al veel mooie Jannekes zien verschijnen dus ik had rap gekozen wat ik ging maken. Maar ik wou nog iets extra, niet alleen een kleedje.
Dus maakte ik er nog een legging bij zodat het kleedje ook gedragen kan worden bij wat frisser weer.
Het plan was om er nog een t-shirtje bij te maken maar ik had niet voldoende effen stof in mijn kast. Ik maakte het mezelf makkelijk en kocht een felrood body'ke ;-)
Het was de eerste keer dat ik werkte met een knopenpad en ik ben er geen 100% tevreden mee, gelukkig zit het aan de binnenkant en is het zeker wel draagbaar.
Het was deze namiddag klaar en ik ben direct naar dat boeleke haar huis gewandeld en het kadootje overhandigd. Gelukkig waren mijn buren blij en tevree :-)
Zelf ben ik al bij al ook wel tevreden mee, het is echt een megaschattig kleedje.



Vorige week zag ik op instagram een leuke foto van een Ikea kinderkeukentje dat helemaal opgefleurd was en dat was zooooooo schoon dat ik het natuurlijk ook wou :-)
Een tripje naar de Action voor de plakfolie en hier pronkt nu ook een mooi keukentje.
Mijn eigen bengels speelde niet zoveel meer met dat keukentje maar je zou ze nu eens moeten bezig zien, ze hebben nog niets anders gedaan dan 'restaurantje' gespeeld!





Als laaste wil ik nog een oproepje doen... wij proberen hier zo weinig mogelijk afval te hebben en willen dit ook doorgeven aan kinderen, familie, vrienden,... medebloggers :p
Hier een kleine tip hoe je vuilzak toch iets minder snel gevuld geraakt. Als je naar de beenhouwerij gaat, neem gewoon je eigen schaaltjes mee. Ik geef toe, de eerste keer bekeken ze mij ook alsof ik van een andere planeet kwam, maar ondertussen kennen ze mij er al  ;-) Van de andere klanten krijg ik ofwel een vieze blik ofwel een goedkeurend knikje. Hopelijk brengen die met hun knikje de volgende keer ook hun schaaltjes mee





1 opmerking:

  1. Kei mooi kleedje! En mijn schaaltjes gaan mee naar de beenhouwer, en ik probeer er ook aan te denken om een grote kom mee te nemen naar de frituur. Dat deden we vroeger thuis ook al!

    BeantwoordenVerwijderen