zaterdag 2 april 2016

jeansrokjes en boekjes

Ik maakte de voorbije weken al heel wat rokjes voor de meisjes. De stofjes die ik daarvoor gebruikte waren allemaal stofjes met print en die zijn niet altijd simpel te combineren met t-shirts uit hun kast. Daarom maakte ik snel ( echt snel wat een supersimpel snel klaar patroon ) 2 jeansrokjes voor hun.
De jeansstof met ankertjes kocht ik eens bij een uitverkoop en de effen jeansstof is een couponneke van bij Den Depot.
Bij het effen jeansrokje miste ik iets... het was zo gewoontjes. Ik ben namelijk fan van accenten en felle kleuren :-)
Bij het patroon zijn 4 knoopjes voorzien en na wat zoeken vond ik 4 dezelfde knoopjes die ik ooit eens won of kreeg ergens. Die knoopjes geven iets extra aan het rokje, maar toch... ik ben nog geen 100% tevree.
Het andere rokje met ankersstof vind ik dan wel heel mooi, simpel maar toch leuk met die kleine print erop en toch nog makkelijk te combineren met eender welk t-shirtje.
Het patroontje komt uit Ottobre 4/2013 en is eigenlijk een mini-skirt maar ik verlengde hem een paar centimer






Dan iets heel anders. Elke keer hier een nieuw onthaalkindje start, krijgen ze van mij een leuk schriftje met een stoffen kaft errond. Sommige gebruiken het als heen- en weerschriftje en andere gebruiken het thuis voor foto's of leuke anekdotes in te schrijven.
Na de paasvakantie start er terug een mini prachtig (buur)meisje hier dus kon ik nog eens aan de slag. Ik had nog een restje over van de kersenstof die Roos koos voor haar pennenzak. Het patroontje dat ik gebruik komt uit het boek Zo Geknipt
En geef toe, zo een stapeltje gekleurde boekjes op tafel is toch mooi?



een reactie is altijd leuk :)

2 opmerkingen:

  1. Goed bezig geweest, Britt! De rokjes zijn tof geworden, ik vind het prima zo met knoopjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh die boekjes zijn echt tof gedaan. Gebruik je de kantjes van de dienst dan niet of gebruik je ze allebei?

    BeantwoordenVerwijderen