zondag 17 april 2016

Suzanneke

Vanaf dat het patroontje van Suzanne van Compagnie M er was, was ik er verliefd op. Zowel op de kindjesversie als de damesversie. Het duurde nog even eer ik het patroon kocht maar toen ik in De Depot binnenkwam voor gewoon een nieuwe tweelingnaald, kwam ik ook buiten met het patroon en bijhorende stofjes. Ik kocht enkel de kinderversie want kledij voor mezelf maken, dat komt er precies niet van. Eigenlijk wordt het eens hoog tijd dat ik dat wel doe eh...
De stoffencombi die ik gekozen had, vond ik mooi. Ik ging direct voor de omkeerbare versie gaan besliste ik. ( omdat ik niet kon kiezen welke stof ik als buitenstof of contraststof ging kiezen :-) )
De werkwijze is weeral perfect uitgelegd en de Suzanne zat snel in elkaar. Ik heb zelfs geen enkele keer moeten tornen seg :-)
Maar toen kwamen de knoopsgaten er nog aan, knoopsgaten in tricot. Op het proeflapje ging het steeds perfect maar op het vestje dus niet. Ik heb elk knoopsgat weer kunnen lostornen. Even mijn boekje van mijn machien erbij gehaald en dan eens een ander knoopsgat geprobeerd, eentje voor zwaardere stoffen. Het is niet zo een mooi knoopsgat maar deze ging wel goed... oef!
De knoopjes er nog aan naaien en hij was klaar.
De combi kleuren vind ik nog altijd mooi maar het zijn beide dikke stoffen dus het is allesbehalve een zomervestje. En door die dikte heeft het een hoog pyjama-gehalte volgens mij :-/
Tussen de regendruppels door wou Noor het even showen. Roos had er even geen zin in maar dat vond ik niet zo erg want de kleuren staan haar ook niet zo goed blijkbaar, te flets voor haar.
Toen Noor het aanhad, vond ik het precies toch nog meevallen, het is draagbaar... ook overdag en niet enkel 's avonds als peignoirreke :-)








Wat denken jullie? Een te hoog pyjama-gehalte of toch niet?

4 opmerkingen: