zondag 10 april 2016

kringloopgeluk

Regelmatig zie ik hier en daar op Instagram, Facebook of op blogposten foto's verschijnen over kringloopgeluk, pareltjes die ze gevonden hebben in de kringloopwinkels. Ik kon er alleen maar jaloers op zijn want hier in de kringloop was ik nog nooit zo'n pareltje tegen gekomen. Tot een paar weken geleden :-) Ik zag er twee fleurige zomerkleedjes voor dames hangen en ik zag er direct mijn meiden al in rondlopen, zo'n schoon stofjes en nog precies nieuw. Voor 12eur kocht ik dus twee dameskleedjes.
Thuis ff in mijn boeken en schriften gekeken en ik mijn oog viel op de maxi-dress uit de B*inspired. Alleen lijken zo'n maxi-dressen niets voor mijn meiden. Volgens mij toch niet zo praktisch om mee te fietsen, in bomen te klimmen, ravotten in de tuin met de buurkindjes. Dus ik verkorte het patroon serieus en zo werden er twee leuke zomerkleedjes geboren. Twee kleedjes die makkelijk aan en uit te doen zijn, die vlug droog zijn en niet moeten gestreken worden.
Vooraan lijkt het of het gewone rechte kleedjes zijn maar het detailke aan de rug vind ik zo schattig :-)
Toen ik de stofjes begonnen te knippen kwam ik de merknamen van de kleedjes tegen. Eentje van "who's that girl" en eentje van "vila joy". Twee bekende ( en toch wel wat duurdere ) kleedjes dus, ik was opeens nog blijer met mijn kringloopgeluk.
De meisjes zijn er ook blij mee en hun geluk kon weer niet op tijdens de fotoshoot. Ze hebben al uit gemaakt wie welk eerst gaat aandoen en dan de week erna gaan ze gewoon wisselen :-)



Dit weekend trokken de meiden met de KLJ ook nog op bandietenweekend. Samen zorgen we voor een toffe bandietenoutfit. De maskertjes knipten ze uit knutselvilt, ik naaide van twee keukenhanddoeken een boevenzak, de meisjes schreven er dan met een textielstift op. Ook schilderde ze nog muntstukken en de brandweerman voorzag een houten geweer.
Sisters in crime!

 



3 opmerkingen:

  1. Mooie jurkjes en die boeven zien er superecht uit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan daar ook echt van genieten van kringloopgelukjes en ze zien er super uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kleedjes, Britt, met inderdaad hele mooie rugdetails!

    BeantwoordenVerwijderen