zondag 27 maart 2016

Lotta'kes

Een paar weken geleden ging ik de meisjes hun kleerkast eens bekijken ( handig, twee meisjes met bijna dezelfde maat, wij hebben maar 1 kast voor hun ;-) ) en ik kwam tot de conclusie dat ze na twee jaar toch echt wel uit hun rokjes zijn gegroeid. Bij de ene is het kort en bij de andere is het nog korter.

Op die moment lanceerde Emma en Mona het gratis patroontje van de Lotta rok en ik wist meteen dat dat een voltreffer ging zijn bij de meisjes hier.
Er zit zwier in ( ja, ook als ze bijna 9 zijn houden ze nog van zwier ), het is uit tricot dus veel bewegingsvrijheid en die tricot, dat is dus ook weinig tot geen strijk. Een topper dus.

Ik bekeek mijn stoffenkast en kwam nog een paar tricotjes tegen die ik ooit bij de Stoffenstraat kocht dus ik knipte er al drie.
Bij het in elkaar zetten brak mijn tweelingnaald en hoe jammer het ook was, maar ik moest dus echt wel naar de stofjeswinkel dan. De stofjeswinkel hier in de buurt is Den Depot. Maar jullie kennen die winkel ook wel eh, en ook al ga je daar maar binnen voor 1 ding je komt er altijd met meer buiten... ik dus ook!
Ik kocht er nog wat halve metertjes, het patroon van de Susane Cardigan voor kindjes en stof voor dat vestje natuurlijk.

Sommige rokjes maakte ik maar met 5 panelen en de andere met 6 en zelfs eentje uit 7 panelen, en die van 7 die zwiert natuurlijk het hardste

Vandaag is het Pasen dus mochten ze elk een rokje kiezen om aan te doen, wel met blote benen natuurlijk want leggings heb ik niet in bijhorende kleuren en kousenbroeken doe je toch niet aan met Pasen???
Roos had zoveel zin in poseren dat ze maar ineens al de rokjes showde

De bolletjesstof, donkere bloemetjesstof en de hertjesstof komt van de Stoffenstraat.
De groene bloemetjes en het retrostofje komen van bij Den Depot.
Ik begin met mijn favoriete rokje ;-)



En toen probeerde ik nog wat foto's van hun twee samen te trekken maar dat was geen succes, allez plezier hadden ze wel maar zo van die gekke foto's dat is ook eens leuk!





Ohja, die bloembakjes op de achtergrond hebben ze daar zelf gezet. " Op Paasfoto's moeten toch wel bloemen eh mama!"

Een reactie is altijd fijn :-)

4 opmerkingen:

  1. Zalig, ineens zoveel rokjes erbij! Jij hebt goed gewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuke rokjes en die foto's zijn super leuk! Je ziet dat ze veel plezier hebben met hun nieuwe rokjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, zo'n stapeltje zomergerief in de kast!

    BeantwoordenVerwijderen