donderdag 17 maart 2016

Lentefeestjurkje

Vorige zondag was het eindelijk zo ver, Noortje haar Lentefeest.
Op 13 maart, dat is natuurlijk heel vroeg en die periode kan je ofwel sneeuw, regen of zon hebben, maar wij hadden geluk! Het was een stralende zonnige dag. En mijn Noor, die straalde zelfs nog harder als de zon :-)
Het patroon voor het jurkje hadden we redelijk snel gekozen. Het werd de Lotta dress van Compagnie M. Die flapjes in contrastkleur vind ik er zo leuk aan.
Samen surften we het web af naar het perfecte stofje, bij De Stoffenstraat vonden we een mooike van Soft Cactus.
Het naaien van jurkje ging heel vlotjes dankzij de zeer uitgebreide tutorial die erbij zit. Bij het maken van de knoopsgaten was het toch wat spannend want het was mijn 'knoopsgatenontmaagding' :-)
Toen het jurkje klaar was, kwam er de zoektocht naar een bijpassend vestje er nog bij. En dat was nog het moeilijkste van alles. Oker is dus niet de kleur van dit jaar. Ik vond 100 gele vestjes maar nooit het juiste geel. Op goed geluk bestelde ik er eentje op de site van 4FF ( ver boven mijn budget) en het was gelukkig perfect erbij!
De andere bijhorende spulletjes vonden we een beetje overal. Schoentjes komen van bij Torfs. De ketting, kousen, diadeem en speld komen van bij Veritas.





En daar straalden ze dan, alledrie mijn kinders maar de feesteling toch nog net iets meer dan de andere twee :-)


Natuurlijk kan een happy familypicture niet ontbreken op zo'n dag




5 opmerkingen:

  1. Het staat haar geweldig! Volgende maand doet onze dochter haar communie, ik ben ook zelf aan de slag gegaan al was ik het niet van plan maar dochterlief gaf me een schop onder mijn kont 😜.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw Britt, echt fantastisch! Jullie stralen allemaal hoor, maar Noor is inderdaad duidelijk de feestneus van het gezin! Super leuk.

    BeantwoordenVerwijderen