donderdag 18 februari 2016

verjaardagsfeestcadeautjes en cirkelsjaaltjes

Vandaag eens een blogbericht met alleen maar gratis patroontjes, da's ook is plezant eh ;-)

Noor moest vorige week naar het feestje van een klasgenootje en ik probeer dan telkens iets in elkaar te naaien en meestal ben ik niet zo origineel want maak ik bijna voor iedereen hetzelfde. Hoog tijd om eens wat inspiratie te gaan op doen ergens.

Ik naaide dus niets speciaals maar wel leuke, bruikbare hebbedingentjes.
Het zakdoekjeszakje, de poepsimpele pennenzak en het welbekende appelzakje. Noor maakte daarbij nog mooie tekeningen en die gebruikte we als geschenkpapier om het pakketje in te pakken.
Het autostofje vond ik in de couponnekesbak van 't Stoffenwinkeltje, 1 meter voor 6eur. Het is geen wauw stof voor kleertjes van te maken maar ideaal cadeautjesstof voor jongens ;-)


De meisjes waren hier al een geruime tijd aan het zagen "mamaaaaa wanneer maak je nu voor ons ook eens zo'n sjaaltje voor over ons hoofd te trekken"
Voor Rik maakte ik er al eentje, maar dat is zo meer een Buffke, zo'n klein cirkelsjaaltje dat gewoon over het hoofd gaat. Maar voor de meisjes vond ik dat geen ideaal model.
's Morgens steek ik veel tijd in het mooi maken van hun haren  ( lees, vooral Roos haar haar, dat kind gaat in haar puberjaren nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vloeken op haar haar ) en als ze dan zo'n Buffke moeten aandoen, tja.... dan is al die moeite voor niets geweest want dan steekt dat haar weer alle kanten op.
Dus nam ik mijn grote cirkelsjaal, wikkelde die rond hun nekjes en bekeek dan hoe lang ik hun sjaaltjes zou moeten maken.
Ze kozen elk nog een stofje uit de tricotstapel en ik kon eraan beginnen.
Ik volgde deze tutorial, de cirkelsjaal in 15min klaar! Yeah right! Als je machien meewerkt waarschijnlijk wel, maar dat deed dat van mij dus niet. Ik deed bijna 2!uur over 2 sjaaltjes, 2uur eh! De voetbal die de brandweerman aan het zien was, was zelfs al gedaan!
Ik weet niet hoe het komt, maar soms snap ik mijn nieuw machien nog niet. Dan is die braaf aan het stikken, doet goed zijn werk en opeens... tsjak, wilt die niet meer mee. Maakt die heel veel lussen en slaagt hij vast.  Waar het aanligt, geen idee maar het is wel zeer frustrerend.
Maar bon, na 2uur waren die sjaaltjes dus klaar.
Ik legde ze gisterenavond nog op hun kledij dat ze aangingen doen en deze ochtend kwamen twee dolblije zusjes naar beneden. Ze hebben hem heel de dag aangehouden, ook in de klas :-)
Dus dat gevecht met mijn machien, ben ik weer ( een beetje) vergeten.



5 opmerkingen:

  1. Leuke cadeautjes! Die worden hier regelmatig ook gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof zeg! Ik maak maar één cadeautje voor feestjes, geen drie ;). Hopelijk komt dat goed met dat nieuw machien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga zo toch ook eens wat fabriceren... Welk naaimachine heb je? Je probleem is herkenbaar. Vreselijk he?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een Bernette. Heb de indruk dat hij het dus vooral heeft als mijn spoel bijna leeg is en met bijna bedoel ik niet nog 10cm draad maar toch nog redelijk wat. Of als ik een spoeltje maar een beetje opwind ( 1/4de ofzo)

      Verwijderen
  4. Ik ga zo toch ook eens wat fabriceren... Welk naaimachine heb je? Je probleem is herkenbaar. Vreselijk he?

    BeantwoordenVerwijderen