zondag 14 augustus 2016

Wolfkes

Nadat ik de kinderen hun kasten eens had uitgemest kwam ik tot deze conclusie... De meisjes komen niets te kort, ik vrees er zelfs voor dat ze alles niet gaan aan kunnen doen :-D En dat dankzij een hele hoop kleertjes die ik gekregen heb van een vriendin ;-)
Voor Rik kocht ik vorig jaar in een stockverkoop een tiental longsleeves van Someone and quess what!? De mouwen komen bijna tot aan zijn ellebogen nu :-o Ik peis dat er iemand een serieuze groeispurt heeft gehad. Maar dat was dus de reden om terug wat achter mijn machien te kruipen.
Ik kocht een hele hoop stofjes bij De Stoffenstraat en de dag erna zaten ze al in de bus en in mijn wasmachien.
De eerste truitjes maakte ik met het Wolf patroon van Zonen09. En ik heb de ideale maat voor Rik gevonden. Een 128 als breedte maar de lengte van een 122, ik vind dit toch al groot voor mijn 4-jarige reus. Volgens mij passen zijn zussen er nog bijna in :-D
Het groene leeuwenstofje van de eerste trui kocht ik op het facebook groepje van de Gestikte Wijven, elke gestikt wijf verkoopt daar stofjes en spulletjes.
De gestreepte boordband vond ik nog in mijn doos en na lang overwegen gebruikte ik hem voor de afwerking. Het geeft iets zomers aan een najaarstruitje.
Mijn model haalde al zijn gezichtsuitdrukkingen boven





Mijn tweede Wolf werd gemaakt met een stofje van de Stoffenstraat. De achterkant en de boordjes zijn nog restjes van dikke sweaterstof die ik liggen had. Zo zal mijn koukleumpje geen kou lijden binnenkort. De mouwboorden werkte ik langer af. Ik zag het al bij The needle of choice en By Eva Maria en vind ik er best stoer uitzien. En als er iets is wat Rik is, dan is het stoer. Ik hou ervan hoe graag hij voor de camera staat, meestal heb ik genoeg aan een foto of 5. Er zit er altijd wel ne goeie tussen :-)




 Dat zijn de eerste twee voor zijn collectie en er gaan er nog wat volgen maar dan andere patroontjes. Er staan nog wat Charlie's en kaptruien te wachten



3 opmerkingen: