zaterdag 30 juli 2016

een wolfke en een simple dresske

man man man, het is een schande hoe lang het weer geleden is dat ik een blogje heb geschreven. Maar het is hier zo druk geweest. Rik in het ziekenhuis met een ellendig virus, 4 trouwfeesten, 6 bbq's en drie verjaardagsfeestjes... en dat op 2 maand tijd. Dat is een goed excuus eh? :-)

Maar er werd ondertussen af en toe genaaid, zo wat tussen de soep en de patatten door.

De Wolf die ik gemaakt heb, lag al een tijd geknipt klaar en werd op verschillende avonden in elkaar gezet. Het broekje is gemaakt van nicky velours restjes want dat was het enige bijpassende blauw dat ik liggen had. Maar hij is goedgekeurd door de zoon "ooooh mama, wat een zachte pyjama is dat!"
Wat heb ik wel geleerd tijdens deze Wolf... geen restjes nicky velours knippen in kunstlicht als je moe bent. Vooral op de foto van 'zijne achterkant' valt de fout goed op ;-)
Ik gebruikte bij de schouderstukken ook het velours. Die schouderstukken geven de pyjama net dat tikkeltje extra vind ik.
Ohja, en het haar... foto's zijn getrokken 's avonds dus veel schiet er dan niet meer over van het schoon kapsel :-D





De Simple Dress van Kaatje Naaisels stond hier al op de planning sinds het patroon uitgekomen was. Bij de stockverkoop van de Stoffenstraat vond ik twee leuke ideale stofjes.
En het jurkje heeft zijn naam echt niet gestolen, want ze is echt wel gemakkelijk en stond op 1 avond in elkaar. Ik werkte de zomen wel af met een gewone zigzag en niet met een flauwe, want van die flauwe ben ik niet zo'n fan ;-)
Ik paste hem eerst bij Roos maar er klopte iets niet. Ik vond hem nog veel te breed voor haar dus ik vreesde al dat het jurkje naar de pyjamakast ging verhuizen. Toen liet ik de jongere dochter eens passen en waaauuuw, hij zat haar gewoon als gegoten! Zo raar want eigenlijk dragen ze dezelfde maat maar dan zal er toch een verschilletje zijn in hun lichaamsbouw die me nog niet opgevallen is. Roos is wel peziger en gespierder als Noor, misschien dat het daaraan ligt?
Soit, ik ben blij dat ze toch gedragen gaat worden :-)


 Dan nog enkele gekke foto's van hun twee, plezier hadden ze alvast!




Is het foutje in Rik zijn pyjamabroek opgevallen?

1 opmerking: